Sommerferie med dykking

HjemForumAvgassingSommerferie med dykking

Dette emnet inneholder 1 svar, har 2 deltakere og ble sist oppdatert av  Sigurd Bowitz 1 år, 6 måneder siden.

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)
  • Forfatter

Marius Stuvland
    Participant

Sommerferien nærmer seg og vi skal kjøre til Lofoten med diverse stopp opp og ned.

Vi vurderer å ta med utstyret inkl/flasker med på turen og fylle der det er mulig, da ved bruk av personlig filter.

Er det noe spesielt å tenke på?

Tenker da ikke på innbrudd i bil.

Selv i en ekstrem norsk sommer varme så kan bilen bli varm og gassen i flaskene vil ekspandere (PV/T=PV/T). Kona bruker en 300bars flaske som fylles til 200-220, jeg bruker D8.5.

Hva er som regel DP og TP (Design og Test Pressure) på 200/300bars flasker? Mao hvor høy temperatur er forsvarlig, gitt at de ligger i skygge i en bil.

Sigurd Bowitz
    Participant

Jeg har alltid flasker liggende i bilen om sommeren i Norge når jeg er på tur. Det samme i Mexico og Frankrige også. Men en trenger ikke sette bilen midt i den sterkeste solen om man ikke må. Litt gløtt på vinduene hjelper også.

Jeg hadde ikke bekymret meg, ta med utstyret og få mange fine dykk på ferien.

Arbeidstrykk og test trykk står stemplet inn i halsen på flaskene. Men typisk er testtrykk rundt 50% over arbeidstrykk

Sigurd

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)

Forumet ‘Avgassing’ er stengt for nye emner og svar.